בקרוב: הוזלה במחיר מוצרי החלב

אבי יעקב | צילום פייסבוק אושר עד No Comments on בקרוב: הוזלה במחיר מוצרי החלב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפי תקופה התקבלה החלטת ממשלה שהטילה על משרד הדתות למצוא דרכים להוזיל את יוקר המחיה במוצרי מזון במרכיב הקשור לכשרות.

בעקבות כך מונה צוות בינמשרדי שבו חברים משרד האוצר, משרד הכלכלה, המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל אשר ייבחן את הדברים.

בשבועות האחרונים, גיבש הצוות מספר המלצות אשר צפויות להוזיל את עלויות הכשרות בחלב ובבשר במוצרים המיובאים מחו"ל.

ההמלצות המרכזיות נוגעות לשילוב טכנולוגיה אשר תאפשר השגחה מרחוק על טיב הכשרות בחולבות בחו"ל. באפן זה יהיה ניתן לראשונה לסמוך על כשרות של מוצרי חלב שיהיו מיובאים מחו"ל. כיוון שתעריף מוצרי החלב בחו"ל זול משמעותית מאשר בישראל, הצפי הוא כי מחיר מוצרי החלב יוזלו משמעותית.

ההמלצה המרכזית בתחום הבשר נוגעת למחירי השוחטים היהודיים שטסים לחו"ל בכדי לוודא שהשחיטה אכן כשרה. עד היום, פקידי הרבנות הם אלה שקבעו באופן אישי את זהות המשתתפים בכל משלחת, מוצע להקים מאגר אשר יכלול את כלל שוחטי חו"ל שקיימים בישראל, כ- 1000 במספר, ולהכניס את שמותיהם והרשאותיהם אל תוך מאגר ממוחשב שיבחר באופן אקראי את זהות השוחטים. בדרך זו צופים כי מרכיב התחרות בתחום יגדל והתעריפים יוזלו.

פרט להמלצות אלה, הנקודה המרכזית שעלתה היא זירוז קידום הרפורמה במערך הכשרות אשר כוללת בתוכה שינוי מבני ברבנות והיא המרכיב העיקרי אשר צפוי להוזיל את עלויות הכשרות ולהחזיר את אמון הציבור בכשרות של הרבנות ובכך יפחית את הצורך ברכישת כשרויות בד"צים. כיום פועלת 3 ועדות אשר אמונות על ההוצאה לפועל של הרפורמה.

רפורמות אלו מצטרפות לרפורמות נוספות ביניהן צמצום מספר המועצות הדתיות ומינוי ממונים מקצועיים במקום מינויים פוליטיים שהיו נהוגים עד כה.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו אימץ את המלצות הועדה השבוע ובשבוע הבא הוא צפוי להביא אותן לאישורה של מועצת הרבנות הראשית.



0 תגובות